Dünyanın dijitalleşmesi, Türkiye’de her geçen gün müthiş bir hızla yeni rekorlar elde etmeye devam ediyor. Son sekiz yıl içinde, internet kullananların sayısı dokuz kat artarken, akıllı telefon kullanımları da yüzde 69 oranına ulaşmış vaziyettedir. Bu oran, dünya ortalamasının çok üzerinde bir orandır. E-ticarette sistemlerinde hedef kitleye ulaşmak için, bu oranlar mutlaka göz önüne bulundurulmalı ve herhangi bir pazarlama stratejisinde ilgili oranlar yakından takip edilmelidir.

Öte yandan, interneti yoğun olarak kullanan firmaların cirolarında ki artış oranının, bu yıl içerisinde (2018) yüzde 17 arttığını göz önüne alırsak; bu firmaların gelecekte ki cirolarının daha da iyi olacağını söylememiz mümkündür.

Çünkü dijital çağın getirdiği en büyük yenilik olarak e-ticaret sistemleri konuşuluyor. Nihai tüketici kitlesi açısından büyük kolaylıklar ve avantajlar sunan e-ticaret siteleri, gelişen teknolojilerle beraber tüm ihtiyaçlarını e-ticaret sitelerinden gerçekleştiren tüketicilere, indirim avantajlarının yanında kaliteli bir satın alma işlemi sağlıyor. Tüketici mağaza mağaza gezmek yerine, istediği ürünü sitelerde buluyor ve böylelikle zamandan da kazanıyor. Elbette tüm bu gelişim, sonuçta e-ticaret sektörünün büyümesine katkı sağlıyor. Görünen o ki, bu büyüme önümüzdeki dönemde de artarak gidecek.

Peki, giderek büyüme gösteren e-ticaret sektöründe, 2019’da hangi trendler öne çıkacak? Dijital pazarlamadaki popüler uygulamalar neler olacak?

Daha da büyümek isteyen firmalar için, e-ticarette 2019 trendleri şöyle:

  • İnternet televizyonu yakalayacak
  • Sesli arama sorguları artacak
  • Sosyal medya diğer hizmetlerle daha fazla entegre olacak
  • Mobil dostu reklamlar e-ticaretin gözdesi olmaya devam edecek
  • Chatbot ve yapay zeka yaygınlaşacak
  • Ürün yerleştirme gibi içeriklerle entegre olan reklam modelleri artacak
  • Video içerikler yükselişe geçecek ve video reklamları artacak
  • Müşterilerle konuşarak pazarlama yöntemi önemini koruyacak
  • İletişim daha da şeffaf hale gelecek
  • Canlı video yayınları önem kazanacak
  • Blog yazılarının önemi artarak sürecek
  • Otomasyonun önemi artacak

Tüm bunlar, 2019’da dijital pazarlama stratejileri için beklenen trendlerden bazıları. Bakalım, dijitalleşen Türkiye’nin e-ticaret sektörü, önümüzdeki yıl daha ne rekorlar kıracak?