2018 yılında Adwords’ünüzü şekillendirmek ister misiniz? Reklamlarınızla ilgili kalmanız adına zirvedeki bazı eğilimleri sizin için paylaşacağız.

Biliyorsunuz ki her yıl başında önümüzdeki yıl için eğilimlerin ne olacağı hakkında tahminlemeler yapılıyor. En yaygın tahminlere ilişkin bir özete ise sizler için yer verdik.

Öncelikle Adwords hesabınızdan bu yıl nasıl aksiyon alabileceğinizden bahsedeceğiz:

Öneri-1 : Anahtar kelimeleri birleştirme ve Kitle hedefleme

2018 için trend çoğu uzmanın da kabul edeceği gibi büyük ölçüde kitle hedefleme ve pazarlamacı araştırmak için TBM oyunu geliştirmektir. Adwords milyar dolarlık bir iş haline gelmiştir çünkü anahtar kelimelere verilen teklifler kalite puanlarıyla reklam alaka düzeylerini sağlamaya çalışırken artmaktadır.(?)

Sosyal medya ağlarıyla birlikte büyük bir eksiklik ortaya çıktı, Facebook’la birlikte kitle, ilgi alanları, demografik yapı ve online davranışlarına göre hedefleme gibi Adwords’ün yapamadığı hedefleme imkanları geldi. Bu çok daha iyi olmasa da Adwords’teki eksiklikleri gözler önüne serdi. Google, Google Plus ile beraber kullanıcılarına kişiselleştirme imkanı sağlayarak cevap vermeye çalıştı fakat bu Arama Ağı’nda reklam verenler için çok da çarpıcı olmadı.

Google 2010 yılında ‘Yeniden pazarlama’ ile kitle hedeflemeye pazarlamayı eklediği zaman bazı şeyler değişmeye başladı. Sonra 2013 yılında ‘Arama Ağı’ reklamları için ‘Yeniden Pazarlama’ listeleri ve 2014 yılında ‘Dinamik Yeniden Pazarlama’ hizmetlerini sundu. Artık farklı reklamlar için farklı teklifler vermeyi ve farklı hedef kitleleri belirlemeyi sağlayarak aramalarda çok daha iyi sonuçlar vermektedir.

Bu özelliklerden nasıl yararlanacağınıza dair çok iyi bir örnek ise, erkek ayakkabısı arayan erkeklerin farklı hedef listelerle kadın ayakkabısı arayan kadınların ise farklı hedef listelerle sitelere yönlendirebilmenizdir. Bir sonraki sefer içinse aynı kullanıcılara farklı arama terimleri girmeleri halinde (Örneğin; koşu ayakkabılarıyla ilgili arama) farklı reklamlar ve açılış sayfaları gösterebilme imkanınız vardır. Bu kitle için süre ayarını yaptığınızdan emin olun, yoksa ömürleri boyunca alışveriş yapabilirler.

Kitle listelerinden yararlanmanın başka bir yolu e-mail adresi mevcut olan kullanıcılarınızı devre dışı bırakmak ya da onlar için tekliflerinizi azaltmaktır. Böylece doğal arama sonuçlarından sitenize kolaylıkla yeniden ulaşabilecek kullanıcılar için reklam vererek iki kez ücretlenmemiş olursunuz.

Sadece sitenize yapılan ziyarete dayalı bir kitle oluşturması Yeniden Pazarlama için büyük bir olumsuzluk olabilir. Erkek ya da kadın müşteriler hakkındaki örnekte olduğu gibi reklam verenler kitleler ve eğilimleri hakkında tahminleme yapmak zorundadır.

Örneğin  eşinize hediye olarak bir çift kadın ayakkabısı aldıktan sonra sürekli olarak kadın ayakkabıları reklamları görmeye devam ederseniz bu çok rahatsız edici olabilir. Yeniden pazarlama ile sorunlar için bazı düzeltmelerle ilgili bir yazıda durum “Rebekah Schelfhout” tarafından; “Bir ayakkabı almıştım ve sonra reklamları sürekli karşıma çıkıp durdu.” olarak ifade edilmiştir.

Reklam verenler için, e-posta adreslerine dayalı kitle hedeflemesiyle müşteri eşleştirmeleri yapılarak bu sorun ele alınmıştır. Bunun anlamı bir müşteri sizin sitenizi hiç ziyaret etmemiş olsa bile bir mağaza CRM (Müşteri İlişkileri Yönetim Sistemi) sistemindeki kayıtlı e-posta adresi kullanılarak  bir hedef liste oluşturulması mümkündür.

Adwords’te anahtar kelime hedefleme gerçekten reklam verenler için dönüşüm hunisinin altındaki beklentilerini hareket ettiren çok güçlü bir eklentidir. Adwords’ün dönüşüm hunisinin üstündeki grafiği her zaman gerçekten çok iyi olmuştur.

Bir reklam veren sitesini daha önce ziyaret etmiş bir kullanıcının e-mail adresini artık etkileşim hunisinde yakalayabilmektedir. Böylelikle ilgili kullanıcıları hedefleyen bir “Arama Ağı Kampanyası” kolaylıkla oluşturabilir. Dönüşümler çevrimdışı olsalar bile CRM sistemi sayesinde dönüşüm sağlamamış potansiyel kitlenin e-posta adresleri tespit edilerek Adwords ile hedefleme yapılabilir.

Anahtar kelimenin hedeflenmesindeki en iyi yöntem, kullanıcı bilgilerinin toplandığı gelişmiş bir sistemdir. Bu sizin yeni stratejiler geliştirmenize büyük fayda sağlar. Birebir pazarlama yöntemi olmasa da ideale yakındır.

2018 Yılı için tavsiyelerimiz:

  • Farklı kitle segmentlerinin performanslarına ilişkin verileri toplamaya başlamak ve bunları daha sonra teklif ayarlamaları için  birçok reklam gruplarına eklemek ve çeşitli kitle tabanlı listeler oluşturmak.
  • Müşteri veritabanınızdan müşterilerinizi hedef kitle listelerinde eşleştirmeyi deneyin.
  • Sizinle verilerini paylaşmaya istekli olan ortakların var olup olmadığını anlamaya çalışın. Örneğin bir araba satıcısı yakınlarda bir araba tamircisinin olup olmadığıyla ilgilenebilir. Bu ortak müşteri verilerini paylaşma izni varsa, bu müşterileri hedef listelerine eklemek yararlı olabilir.

Öneri-2: Otomasyon Yeni Özellikler Kazandı

Adwords komut dosyaları, hesap yöneticilerinin mutluluğu ve etkinliği açısından kritik önem arz ediyor! Komut dosyaları ile ilgili standart bir çözümün bulunma ihtimalinin olması ise büyük bir eksiklik, dolayısıyla bu durum çok da iyi değil.

En iyi üçüncü taraf otomasyonlarının bile belirli bir derecede özelleştirme ayarları vardır, ancak bu özelleştirmeler asla sınırsınız değil. Adwords komut dosyaları geldi ve ansızın bazı kodlama becerileri olan herkes için otomasyon kodlarını almak mümkün oldu, böylece ihtiyaçlarına göre uyarlama yapabildiler.

2018’de yapmanız gerekenlere göz atın:

  • Komut dosyaları oluşturmadan önce sorunlarınızı çözebilmek ve onlara en yakın çözümleri bulabilmek ve gerekli ayarlamaları yapabilmek adına konuyla ilgili bir kitaplık arayın. İlk olarak zaman harcayabilirsiniz ancak el ile (manuel) sıkıcı görevler yapmaktan kurtulurken zaman kazandığınızı göreceksiniz. Komut yazmaya başlamak için büyük komut dosyalarına göz atın.
  • Programlamanın bazı temellerini öğrenin. Ya da en azından bir mühendis gözünden yazılmış şeyleri inceleyin, kod çalışmanızla ilgili fikriniz değişebilir.

Öneri-3: Video Reklamları Çıkarın

Biz henüz video reklamları için henüz optimizasyon yapmadık fakat biliyoruz ki video reklamları çok güçlü bir reklam kanalı olabilir. Bir çok reklamcının video reklam yapmamasının nedeni nadir rastlanan bazı ayarları ile AdWords içinde ayrı bir alandı ve metin reklamları satın almak isteyen bir kullanıcı için anahtar kelimelerini ve yapısını çözmek çok zordu.

Şimdi youtube trueview kampanyaları gerçek adwords kampanyaları haline gelmiştir, reklam grupları ve hedefleme seçenekleri ile arama ve görüntüleme kampanyalarında alıştığınız şeyler taklit ediyoruz böylece kullanmak çok daha kolay hale geldi.

Biz Google tarafından hareketli video reklamları çalışırken daha fazla reklam veren döngüsü başlayacağına inanıyoruz. Google mevcut envanter için yüksek kapsam alırken reklam verenler için fırsatlar artacak ve yenilikçi reklam teklifleri ile takip edecek.

Yeni bir özellik ise Google’ın şimdi ürünle ilgili videoları PLA alışveriş reklamları gösteriyor olmasıdır. Yani kullanılabilirlik ve alaka açısından daha mantıklı ve video reklam kullanmak için daha çok ve büyük yollar göreceksiniz diye düşünüyorum.

Bizler zaten PPC reklamların video reklamlarla benzer hale gelmesine alıştık bu benim gibi geliştiriciler için video dünyasında otomasyonlar ve kodlamalar açısından daha kolay. Bu da reklam verenlerin büyük bir çoğunluğu açısından video reklamları daha çekici kılmakta ve Google 2016 yılında bu alanda yenilikler yapmaya devam etmektedir.

2018 de şunları yapmalısınız:

-Youtube a işinizle ilgili video içerik yüklemeleri yapmak ve sitenizi tanıtmak. Google aramaları dışındaki yerlerde reklam göstermek için kampanya ayarlarınızı güncelleyin. Youtube da yerleştirilen reklamlarda düşük TBM lerle iyi performanslar elde edebilirsiniz. Ayrıca Facebook un video reklamlarını deneyin çünkü genellikle daha ucuzdur.

Öneri-4: Bugünün haberleri dünün haberleri- Mobilin Yılı

Bu eski bir haberdir- aslında gerçekten eski bir haber. Yedi yıl önce GigaOm 2009 un mobil yılı olduğunu söyledi ve şu an 2016 yine yeni yeniden mobil yılı oldu. Aslında önümüzdeki 10 yıl boyunca her yıl muhtemelen mobil yılı olacak. Reklam verirken biz büyük bir mobil deneyime sahip olmalıyız çünkü bizim beklentilerimiz dönüşüm hunisinde genellikle nerede bizimle etkileşime geçmiş bilmeliyiz.

Önde gelen itirazlardan biri de bizlerin mobilde sonuçları nasıl ölçeceğimiz sonuçları nasıl nitelendireceğimizdi. Ayrıca aynı itirazlar çevrim dışı dönüşümleri ve mikro dönüşümler(satış olmasa  bile bazı değere sahip dönüşümler)  için de geçerlidir. Google artık metrik tanımını değiştiriyor ve böylece artık her tıklama  için öznitelik değerini ölçen ondalık bir değerleme sağlıyor.

Google farklı yöntemlerle kullanıcıları dönüştürmek için daha iyi veriler sağlayarak yardımcı oluyor fakat sonuçta Google’ın tahminlerini gerçekleştirmek reklam verenlere kalmıştır. Bu zorlu bir problemdir fakat zaman harcamaya değer çünkü bir rekabet ortamındasınız.

Bir reklam veren yalnızca son tıklama dönüşümlerini saymaya karar verirse, daha gelişmiş bir reklam modeli kullanan bir reklam verenin anahtar kelimeleriyle reklam açık arttırmasındaki gibi rekabet edemeyecektir, çünkü onlar aynı TBM’yi sağlamazlar.

Açık arttırmadan sapan ve tıklamalar için fazladan ödeme yapan akılsız reklam verenler Adwords’te her zaman olmuştur. Ama sonunda gerçeği görürler. Bu yüzden masraflarını kısmak, herkes için normal olan reklam sıralamasına dönmek zorundadırlar.

Reklam verenler aşırı iyimser ilişkilendirme modelleri ile gelip açık arttırma tablosunu bozmaya devam ettikçe, bu sıkıntı devam edecektir. Ne yazık ki bu işin doğasında var. En azından çok yüksek ya da çok düşük tekliflerden kaçınarak kendi doğru modellerine sahip olmak zorunda kalacaklar.

2018 yılı için size önerilerimiz:

  • Mobil cihaz kullanıcıları için en iyi deneyimi sağlayabilirsiniz. Yeni bir şeyler oluşturacaksanız, yeni bir mobil stratejiye sahip olmayı deneyin. Temiz ve yalın bir mobil ara yüz masaüstü cihazlarda çok daha iyi görünür.
  • Dönüşümlerinizi ve dönüşüm değerlerinizi nasıl ölçeceğinizi planlayın. Dönüşümler ondalık sayı olduğunda ve dönüşümler farklı ilişkilendirme modelleri kullanılarak Adwords’te her zaman sayılabilir hale geldiğinde hesabınızda bunu uygulamaya hazır olmalısınız.

Sonuç olarak buradaki önerileri özetlemek gerekirse; Adwords reklamlarının hızla değişen dünyasında reklam verenlerin bugünden itibaren bunları yerine getirmeye ihtiyacı olduğunu düşünüyorum:

  1. Müşteri tabanlı oluşturulan hedefleme listelerini birkaç kez test edin.
  2. Müşteri eşleştirmelerini deneyin.
  3. İzleme listeleri oluşturmanızı sağlayacak ortaklar bulun.
  4. Birkaç tane komut dosyası oluşturun.
  5. Temel programlama öğrenin.
  6. Reklamlar için kullanılabilir olan yapılandırılmış tüm verilerinizi belirleyin.
  7. Reklam biçimlerinizin yapısını güçlendirin.
  8. Youtube video gönderisi oluşturun.
  9. Google’ın Youtube reklamlarınıza yarar sağlamasına izin verin.
  10. Yeni bir mobil stratejiye sahip olun
  11. Gelişmiş kendi reklam modelinizi oluşturun.