Yer aldığınız sektörle ilgili olarak arama yapıldığı zaman web sitenizi Google’ın ilk sayfalarında görmek elbette istersiniz. O zaman Digital Küre Reklam Ajansı olarak yazdığımız bu makaleyi dikkatlice okuyunuz.

Popüler ve jenerik bir anahtar kelime için ilk sayfada yer almaya çalışıyorsanız kesin olarak bir sonuç alamayabilirsiniz fakat içerik pazarlama ve SEO’ yu ciddiye alıyorsanız, sitenize potansiyel ziyaretçi çekmeniz mümkün olabilmektedir.

Google’ da anahtar kelime ile web sitenizin yoğunluğunu arttırmanız için hazırladığımız yazı:

1) Zemini hazırlayın.

Bir anahtar kelime trafiği almadan önce ilk olarak web sitenizin buna hazır olması gerekir:

– Anahtar Kelimelere Uygun Bir Web Sitesi: Web sitenizin SEO kurallarına uygun olması, doğru tasarıma sahip olması ve dış bağlantılarının fazla olması gerekir. Bu konuda herhangi bir bilginiz yoksa, daha fazla bilgi almak istiyorsanız Digital Küre Reklam Ajansını aramanızı öneriyorum.

– Sosyal Ağlar: Anahtar kelimelerden hızlı bir sonuç almak istiyorsanız, sitenizde yayınladığınız tüm içerikleri, Twitter, Facebook gibi sosyal ağlarda paylaşmalı ve sizi takip eden, içeriklerinizi paylaşan kitleyi arttırmanız gerekmektedir.

Sosyal Ağ ile çok geniş kitlelere ulaşabilir, iş imkanlarınızı sınırların ötesine taşıyabilirsiniz. Fakat bunun için sabırlı ve sürekli bir çalışma gerekir.

2) İlk Anahtar Kelime Aramanızı Yapın.

Anahtar kelime listenizi oluşturduktan sonra, anahtar kelimenin arama sayısını belirlemek için Google AdWords Keyword Tool gibi anahtar kelime araçları kullanın. Bu sizlere yol gösterecektir.

Anahtar kelime araçları ile;

Popüler bir anahtar kelime varken, daha düşük bir arama sayıları olan anahtar kelime seçmek istemeyiz. Fakat her zaman popüler olan anahtar kelimeleri seçmek size zaman kaybı olarak geri dönme ihtimali vardır. Çünkü bu kelimelerde yüksek rekabetler vardır ve ne yaparsanız yapın sitenize trafik çekmek neredeyse imkansız olacaktır.

– Sektörünüzle ilgili anahtar kelime seçmek: Eğer seçtiğiniz anahtar kelimeler işinizle ilgili, sitenizle ilgiliyse anahtar kelimeniz için trafik alma şansınız artacaktır. Sektörünüzle alakalı değilse zaman kaybıdır.

3) Rekabet

Bulduğunuz o sihirli kelimeyi kararlaştırdığınızda, onu arama motorlarında aratın ve rekabeti deneyin. Dikkat etmeniz gerekenler;

– URL Bağlantılar: En üst sonuçlardaki her bağlantı benzer anahtar kelime içermesi

– Sonuçlarda çıkan içeriklerin türü: Ürün sayfaları mı? Blog sayfaları mı? Videolar mı?

– Sonuçlarda çıkan markalar: Büyük markalar mı? Küçük iş yerleri mi? Yeni siteler mi?

– Bu siteler ne kadar güvenilir: En üstteki 10 sitelerinin ne zamandan beri var olduğunu, kaç adet dış bağlantıları olduğunu ve daha fazlasını kontrol etmek üzere SEO eklentileri kullanabilirsiniz.

4) İçerik

Arama motoru optimizasyon ve pazarlama, kullanıcıların arama sorgusunda gerçekten ne istediğini anlamanız konusunda en iyi araçlardan bir tanesidir. Anahtar kelimelerinizi özelleştirerek, kullanıcının sitenizi ziyaret etmesini sağlayarak sitenizdeki güncel içerikleri yaymasını sağlayın.

5) İçeriği kavramsallaştırın.

Anahtar kelime ile sitenize trafik sağlamak için ziyaretçilerinize güncel ve net bilgileri paylaşmanız gerekir. Bu güncel içerikler için kendinize bir plan hazırlayın. Anahtar kelimenin sitenize trafik sağlamak için bazı maddeler:

Makaleler

Blog yazıları

Ürün sayfası

Bağlantı yönetimi (sitenizdeki diğer iç sayfalara verdiğiniz veya dış sayfalara verdiğiniz tüm bağlantılar).

Bu kadar içerik üretmek çok zaman alır mı? İhtiyacınız olan bütçeye sahip misiniz?

Endişelenmenize gerek yok. Düzgün plan ve hazırlıkla, firma bütçeniz ne olursa olsun yukardaki maddeleri üretebilirsiniz.

6) İşleme koyun.

Bu adımda acele etmeye gerek yoktur. Arama yapan kullanıcılar daha çok anahtar kelimeleri kullanarak spam yapmayan ve reklamla dolup taşmayan sitelere daha çok önem veriyor ve daha kaliteli buluyor.

7) Anahtar kelimelerinizi optimize edin.

Optimizasyonu sonradan yapmak yerine içeriğinizi üretirken optimize etmeniz daha faydalıdır.

Yaptığınız anahtar kelime listesindeki anahtar kelimelerinizi içeriğinizde güçlendirin. Anahtar kelimelerde birçok görünmeyen yer olduğunu unutmayın ve anahtar kelimelerinizi içeriğinizde güçlendirirken Google Guideline kurallarına aykırı herhangi bir hareketten kaçınmayı unutmayın. Bu işlemlerle içeriğiniz sonuçlarda görünme şansı kesinlikle artacaktır.

8) Yayınlayın.

İçeriğinizi insanlarla paylaşın. Sosyal ağlardan da faydalanmayı unutmayın. Bol bol paylaşın. Şansınızı arttıracaktır.

9) Dağıtımını yapın.

Bu süreç içeriğinizi yayınladıktan sonra gelmeli. Anahtar kelimeler ile sonuçlarda çıkma şansınız olsa bile bunu olabildiğince çok kişinin görmesini sağlayın.

– Hazırladığınız İçeriği şirketinizin Sosyal Ağlarından Paylaşın: Twitter, Facebook, Google+, Linkedin vb.

-Paylaşımları kolaylaştırın: Site üzerinden paylaşımları kolaylaştırın. Kullanıcılar için sitenize takip, paylaşım butonları ekleyin, kullanıcıları paylaşmaya meyilli hale getirin.

– İçeriğiniz için link inşa edin: Link inşası (link building) hala SEO’nun önemli bir bölümünü oluşturuyor. Sizin sektörünüzle alakalı dış sitelerden içeriğinize link vermek, SEO’nun en önemli kurallarından birisidir.

10) Analiz edin.

İnternet canlı bir iletişim aracıdır ve içeriğinizi her zaman için optimize edebilirsiniz. Anahtar kelimenizin trafik sağlayıp sağlamadığını Google Analytics gibi istatistik araçlarla kontrol edin. Birkaç hafta sonra eğer anahtar kelimeleriniz iyi bir trafik saylamadıysa, içeriğinizi tekrar gözden geçirip doğru optimize olduğundan emin olun. Eğer geri dönüş alamazsanız seçtiğiniz anahtar kelimeler rekabet alanında olabilir. Bu yüzden iyi bir otorite sahibi olana kadar az rekabet içeren anahtar kelimeler hedefleyin.

Arama motoru optimizasyonu ile hangi sektörde olursanız olun sitenize trafik çekebilirsiniz. Bilgi ve danışmanlık için Gaziantep Digital Küre Reklam Ajansı olarak hizmetinizdeyiz.