Dijital pazarlama uzmanıSEO, SEM, SMM, Mobile ve E-Mail pazarlama süreçlerini yöneten kişiye verilen unvandır. Günümüzde online alışveriş firmaları bu tür uzmanlık niteliklerine sahip olan kişileri bünyelerinde çalıştırmaya başladı. Ülkemizde bu işi profesyonel olarak yapan ve dijital pazarlama sektörünün kapsadığı nitelikleri bünyesinde barındıran kişi sayısı oldukça az. Bu yazımızda dijital pazarlama ve uzmanlık alanlarıyla alakalı bilgiler vereceğiz.

Tüm online pazarlama kanallarının kullanılarak gerçekleştirildiği pazarlama kanalına dijital pazarlama adı verilmektedir. Bunlar SEO (Arama Motoru Optimizasyonu), SEM (Arama Motoru Pazarlaması), SMM (Sosyal Medya Pazarlaması), E-Mail Pazarlaması ve Mobil Pazarlama. Dilerseniz bu kanalları tek tek inceleyelim.

 

SEO (Arama Motoru Optimizasyonu);

Gaziantep Digital Küre reklam ajansı görünürlüğünü artırmak için teknolojik geliştirmelerde her yolu denemektedir. Bunu en sağlam SEO ile çözmekteyiz. Kelime anlamı olarak SEO ingilizce bir kelime olup “Search Engine Optimization” yani Arama Motoru Optimizasyonu kelimesinin baş harflerinden oluşur. Web sitelerinin arama performanslarını arttırmaya yönelik yapılan çalışmaların tamamıdır.

Web Sitelerinize SEO’nun temel amacı anlamı itibariyle arama motoru optimizasyonu yani arama motorlarında mümkün olduğunca en üst sıralarda listelenmektedir. Bu amaçla, sizin sitelerde yer alan bilgi veya satışların daha fazla sayıdaki kitleye ulaşmasını sağlar. Bunun da size illaki pozitif artıları olacağı kesindir. Eğer ürünlerinizin olduğu bir Web Siteniz varsa satışlarınız artacak ya da bilgi paylaşımı yapıyorsanız bu bilgileri daha fazla insanın görmesi muhtemeldir. SEO yu iyi anlamak gerekir. Yanlış uygulama size hiçbir şey katmayacaktır. Biz sizler için bu tür uygulamaları düşünüp en iyi hizmeti vermeye uzman kadromuz ile hazırız. SEO sistemi yanlış kullanılırsa web sitelerinize zarar verebilir. Kimse zarar gelsin istemez. Bu yüzden işin ehli insanlarla çalışmak sizin faydanıza olacaktır.

SEM (Arama Motoru Pazarlaması);

SEM, Türkçesi “arama motoru pazarlaması” olan Search Engine Marketing kelimelerinin ilk harflerinin yan yana getirilmesi ile meydana gelmiş dijital pazarlama metriklerinden bir tanesidir. Teknik olarak “ SEM Nedir?” sorusunun cevabını ifade etmek gerekirse arama motorlarında verilen reklamlar vasıtasıyla üst sıralarda görünmeyi hedefleyen bir dijital pazarlama yöntemidir. Google (Adwords), Yahoo, Yandex, Bing vb arama motorlarında yönergeler doğrultusunda hazırladığınız metin, görüntülü, vb reklamlar sayesinde web sitelerinizin reklamlarını yapabilirsiniz.

SMM (Sosyal Medya Pazarlaması);

SMM nedir dediğimizde aslında bu kelimeler İngilizce Social Media Marketing Kelimelerinin kısaltması olduğunu biliyoruz. Türkçe karşılığı ise sosyal medya pazarlama, sosyal medya içerik pazarlama anlamına gelir ve kısaca SMM denir. Ne işe yarar dediğinizi duyar gibiyim.

Sosyal Medya Pazarlama; Günümüzde akıllı telefon kullanıpta  sosyal medya sitelerine ve uygulamalarına girmeyen yoktur. Hemen her akıllı telefon kullanıcısının sosyal medya hesapları vardır. Bir kullanıcı hesabına girdiğinde muhakkak ürün reklamları ile karşılaşır. İlgi alanlarına göre bu reklamlar gösterilir. İşte bu tür reklamcılığa sosyal medya pazarlama stratejisi denir. Yani kısaca SMM denir.

E-Mail Pazarlaması;

Bu kanal bir çok firmanın kullandığı fakat yanlış yönettiği bir kanaldır. Bir ürünü veya duyuruyu e-mail ile kitlelere pazarlarken bir çok strateji üretebilirsiniz. Bunu gerçekleştirmeden önce gönderim yapacağınız listeyi hazırlarken hedef kitleye göre yapılandırmanız en önemli kriterler arasındadır. Örneğin bir giyim firmasısınız ve bir iç giyim ürünü tanıtımı yapacaksınız. Bu tanıtımı erkeklere gönderirseniz geri dönüşüm konusunda hüsrana uğrarsınız.

Mobil Pazarlama;

Sesli arama ve SMS gönderimi aracılığıyla yapılan pazarlamaya verilen isimdir. Son dönemlerde oldukça popüler olmuştur. SMS gönderirken belirleyeceğiniz 160 karakterlik mesaj geri dönüşlerinin akıbetini belirleyecektir.

Yukarıda ayrıntılı olarak paylaşmış olduğumuz her kanal dijital pazarlama uzmanı nitelikleridir. Bu uzmanlık alanlarında profesyonel olarak hizmet veren kişiler genellikle freelance çalışmaktadır. Firmalar bu kriterlere sahip kişileri bünyelerinde çalıştırabiliyorsa ne mutlu onlara. İstanbul, Ankara, İzmir gibi büyük şehirlerde bu uzmanalara ulaşmak kolayken Anadoluda ciddi bir açık vardır.

Dijital Pazarlamacı arayışlarınıza Digital Küre ile son verebilirsiniz..