Öncelikle Nedir Bu Dijital Ajans ?

Dijital ajanslar, dijital pazarlama tekniklerinden herhangi biri aracılığıyla iş yapan ve firmaların satış oranlarını yükseltmeyi amaçlayan ve firmaların dijital ortamlarda (sosyal medya, web sitesi vs.) daha aktif pazarlama yapabilmelerini sağlayan ajanslardır. Günümüz de bazı konuşmacılar tarafından da gündeme alınan bir konu olarak dijital dünyada ki pazarlama. Bu konuda konuşmacılar pazarlama işinin dijital ve dijital olmayan olarak ayrılmasının mümkün olmadığı görüşünü savunmaktadırlar..

Fakat pazarlamaları dijital alanda yöneten ajanslar bu görüşü desteklememekte. Çünkü faaliyet gösterdikleri pazarlama işlerinde dijitalin el verdiği tüm imkanları kullanarak firmaların daha fazla kar etmesini amaçladıklarını da dile getirmektedirler. Dijital ajans kavramı aslında genel bir kavram olup bu kavram içerisinde ayrıldıkları noktalar vardır. Bazı ajanslar dijital pazarlama alanında genel hizmetler verirken bazı ajanslarda belli pazarlama tipleriyle piyasaya hizmet vermektedir..

Aşağı da dijital ajansların verdikleri hizmetlere göre isimlendirilmelerine değineceğiz..

  • Dijital Reklam Ajansları

Dijital reklam ajansları müşterilerinin hedefleri doğrultusunda web tasarım, grafik tasarım, banner, yazılım vb. birçok alanda hizmet veren ve bünyelerinde, görsel tasarımcı, yazılım uzmanı, programlama uzmanı, back-end ve front-end geliştiricileri bulunduran hizmet satan firmalardır. Dijital pazarlama anlamında en yaygın reklam ajansı tipidir. Bu hizmetlerin yanında farklı hizmetlerde veren birçok dijital reklam ajansı bulunmaktadır. Farklı hizmetler olarak verebileceğimiz örnekler seo ajansı, sosyal medya ajansı, dijital pazarlama ajansı vs. olarak karşımıza çıkmaktadır.

  • SEO ve SEM Ajansları (Performans Pazarlama Ajansları)

SEO ajansları hizmet verdikleri müşterilerinin doğal yollarla ve reklam yoluyla arama motorları sonuçlarında üst sıralarda yer almaları için gerekli optimizasyonları yaparak müşterilerine hizmet sunan ajanslardır.  SEM ajansları ise, yine bu hizmetlere ek olarak “Affiliate Marketing” ve benzeri diğer performansa dayalı pazarlama hizmetlerini de ekleyerek, hizmet yelpazesini genişletebilirler. Bu sebeple bu tip ajanslara “Performansa Dayalı Pazarlama Ajansları”da denir.

  • Dijital PR Ajansları

Dijital PR ajansları hizmet verdikleri firma ve kişilerin dijital ortamda da marka bilinirliğini yükseltme ve bu marka bilinirliği yöneterek dijital dünya da bu markaların değerini arttırma çabasında olan ajanslardır. Bu ajanslar genelde yalnızca marka bilinirliği hizmeti vermek için kurulmazlar. Başka hizmetleri de vermek için kurulmuş olan diğer ajans türleri kendi bünyelerinde bu işleri yürütmesi için bir departman bulundururlar ve aynı firma içerisinde farklı işleri de yönetmiş olurlar.

  • Mobil Pazarlama Ajansları

Mobil alanda reklamcılık yapmak başlı başına uzmanlık isteyen bir iştir. Bu nedenle mobil tabanlı cihazlar ve bu cihazlarda gösterilecek olan içerikler için uzman kişilere ihtiyaç duyulmaktadır. Bu uzman kişilerden oluşturulan ekipler sonucu “Mobil Pazarlama Ajansları” ortaya çıkmıştır. Mobil pazarlama ajansları başta akıllı telefonlar olmak üzere ve tabletlerde ki reklam konusuna odaklanmışlardır. Mobil pazarlama ajansları reklam işlemlerinin yanında responsive adı verilen mobil uyumlu web site tasarımı ve mobil uygulama hizmetini de vermektedirler.

  • Dijital Medya Planlama Ajansları

Bu ajanslar hizmet alan müşterilerinin bütçelerini planlayan ve gerekli mecralardan reklam satın alınmasını sağlayıp bu reklamlarının faydasını ölçümleyen ve müşterilere raporlayarak dijital ortamda minimum bütçe ile maksimum kazancı elde etmeyi amaçlayan ajanslardır. Bu ajanslar genelde birden fazla dijital mecradan satın alma işlemi yapar ve bu satın almadan sonra gerekli mecralarda reklam kampanyaları oluşturur.

  • Sosyal Medya Ajansları

Bu ajanslar sosyal medya da strateji oluşturma, paylaşım oluşturma ve planlama, sosyal medya takibi, sosyal medya hesap yönetimi ve düzenlenmesini yapan ve sosyal medya uygulamaları geliştirme işlerini yapan ajanslar olarak karşımıza çıkmaktadırlar. Bu işlerin tümünü yaparak hizmet veren ajanslar olduğu gibi tek bir hizmete odaklanmış ajanslarda mevcuttur. Örneğin sadece monitoring (sosyal medya takibi) yapan ajanslar..

  • İçerik Ajansları

Dijital mecralarda kullanılmak üzere gereken içerikleri üreten ajanslara “İçerik Ajansları” denir. Üretilen bu içeriklere örnek olarak blog içeriği, web site içeriği, sosyal medya içeriği ve web site içerikleri örnek olarak verilebilir. Aşikardır ki dijital dünya da düzenli olarak içerik üretmek göründüğü kadar kolay değildir. Bu sebepten ötürü içerik üretmekte zorlanan firmalar bu ajanslardan destek alırlar ve bu hizmetlere bağlı olarak içerik ajansları kurulmuştur..

  • 3D (AR ve VR) Tasarım Ajansları

Günümüz dijital ortamında artık VR (Sanal Gerçeklik) konuları ve AR (Arttırılmış Gerçeklik) konuları pek bir gündeme gelmektedir ve buna bağlı olarak bu projeleri oluşturup yönetecek kişilere ihtiyaç artmıştır. Bu ihtiyaçlar doğrultusunda kurulan dijital ajanslara da “3D Tasarım (AR & VR) Ajansları” adı verilmektedir..

  • E-mail Marketing Ajansları

Toplu mail gönderme işlemlerini yapan ve bu maillerin geri dönüşlerini takip eden bu geri dönüşlere bağlı olarakta diğer pazarlama mecralarında ki işlemleri entegre eden ajanslara “E-Mail Marketing Ajansları” adı verilmektedir. Bu ajanslar en fazla toplu mail gönderme alanında hizmetler sunarlar..