E-ticaret Sitesi Kurmak için Bilinmesi Gerekenler

E-ticaret ile internetten ürün satışları yapmak isteyen işletmeler, kişiler için e-ticaret siteleri kurmadan önce bilmesi gereken bazı püf noktalar vardır. E-ticaret sektörü gün geçtikçe gelişen ve gelişmeye de devam eden bir sektör olduğundan dolayı e-ticaret sitelerinden veya internetten ürün satmak isteyenlerin bu gelişmeleri oldukça yakın bir şekilde takip etmeleri gerekmektedir.

    Bir E-Ticaret Sitesi Kurmadan Önce Bilmeniz Gereken Püf Noktalar

1-Konstantrasyon

İsterseniz e-ticarette bulunacak adını duyuracak bir marka olun isterseniz çevrimdışı markanız için bir e-ticaret sitesi açın fark etmez. Bu işin en önemli püf noktalarından birisi de konsantrasyon sağlamaktır. E-ticaretin bir uğraş olmadığını veya yan dal olmadığını da. Farklı bir sektörde çalışıyor iken e-ticarete geçmeye karar verdiyseniz çalıştığınız diğer işinize zaman ayıramayacak olmanızı belirtmek isteriz. Var olan markanız için sanal mağaza oluştururken de mutlaka e-ticaretle ilgilenen bir ekibe ihtiyaç duyacaksınız. Çünkü burada sizi çok teferruatlı olan büyük bir dünya bekliyor olacak. Unutmamak gerekir ki başarılı e-ticaret sitelerinin altında yatan kusursuz bir kurgu olmasından kaynaklıdır.

2- Şirket Kurmak

Herhangi bir hizmet veya ürün satarken fatura kesmek zorunda olduğunuzu unutmamak gerekir. Fatura kesebilmek için şirket kurmak gerekmektedir. Eğer şirketiniz varsa ve aynı faaliyet kapsamında ise tekrardan bir şirket kurmaya gerek kalmaz.

 3- Hukuki Süreçler

 Çevrimdışında olduğu gibi çevrimiçi ticarette de yerine getirilmesi gereken birçok sorumluluk bulunmaktadır. Mesafeli satış sözleşmesi, kullanıcı sözleşmeleri, gizlilik sözleşmeleri gibi. Bunlar için bilişim hukuku konusunda deneyimli avukatlardan destek almada yarar vardır. Bu konuda gösterdiğiniz önem profesyonelliğin göstergesi olabilir.

 4- Güvenlik

İnternetten alışveriş yapılması, gerekli olan güvenlik önlemleri alınmadığı esnada suiistimale açık hale gelmektedir. Kredi kartı, banka kartı bilgilerinin güvenli bir şekilde bankaya ulaşmasını sağlayan ve üçüncü şahıslara ulaşımının, verilerin paylaşımını imkânsız kılan güvenlik sitemine ihtiyaç duyacaksınız. SSL, PCI DSS, 3D kavramlarını öğrenin ve bunlara sahip olabilmek için neler yapmanız gerektiği konusunda araştırmalar yapın.

5- Ürün Bilgileri/İçerik

Herhangi bir ürünü sizlerle birlikte satan birçok web sitesi bulunmaktadır. Ürünle ilgili en fazla detaylı bilgiyi veren kazanmayı, satış yapmaya bir adım daha öndedir. Ürünlerin kategori bilgilerinden, tek tek ürün açıklamalarına kadar web sitenizde ne kadar çok kullanıcı odaklı içeriğe yer verirseniz arama motorlarında o kadar çok üst sıralarda çıkarsınız. Tıklanma sayınız arttıkça satış yapma şansınız da artar. Hem markanız hem de satışlarda önemli bir fark atarsınız.

6-  Alan Adı

 Var olan markanızın e-ticaret siteniz için de aynı alan adını alabilirsiniz. Eğer sıfırdan bir marka yaratıyor iseniz alan adının aynı süreçte markanızın da adı olacağını unutmamakta fayda var. Yapacağınız işle ilgili akılda kalıcı ve kısa bir alan adı satın almak ilk işiniz olmalı. Eğer o kadar şanslı olmadığınızı düşünüyor iseniz herhangi özel bir anlamı olmasa dahi kısa kelimelerden oluşan bir domain almaya çaba gösterin.

 7- Tasarım

 Tasarımda kullandığınız ikonların konumundan renklere kadar her şeyin özel bir anlamı vardır. Kullanıcıların alışkanlıklarını iyi bir şekilde tespit etmeli ve tasarımı ona göre yapmalısınız. Gün geçtikçe tasarımların sadeleşen ve görsellerin ön planda olduğu, kullanıcıyı yormayan tasarımların göz önünde olduğunu unutmamalısınız. Bunların dışında en önemli unsur da SEO uyumudur. Sitenizin tasarımının arama motorları ile uyumluluğu konusunda SEO uzmanlarından destek alabilirsiniz.

  8- Reklam, Pazarlama

Online ticaretin çevrimdışı ticaret ile başkalaşım gösterdiği en büyük alanlardan birisi de reklam ve pazarlamadır. Adwords, analytics, RTB, remarketing, e-mailing, sosyal medya ve diğer tüm araç-alan-yöntemlerini doğru bir şekilde kullanmak çok önemlidir. Doğru hedef kelimelerle doğru hedef kitle üzerinden ilerlemek ve bunun için bir bütçe ayırmak gerektiğini unutmamalısınız.

9- Altyapı/Yazılım

Opensource (Woocommerce, Magento, PrestaShop vs), hazır e-ticaret altyapısı ya da direkt entegrasyon yaptırmanız gerekmektedir. E-ticaret sitenizi nasıl bir alt yapı üzerinde kuracağınıza doğru bir şekilde karar vermeniz gerekmektedir. Eğer özel bir iş modeliniz varsa özel bir yazılım yaptırabilirsiniz ki bu biraz daha maliyetli olacaktır fakat diğer seçeneklere göre daha kapsamlı, kontrol altında, güvenilir ve özverili olacağını da unutmamak gerekir.