Google AdWords Sahte Tıklama (Saldırılardan) Korunma Yöntemleri

Bu yazımızda Google adwors’ün yeni adı olan Google ads’in sahte tıklama ve saldırılarından korunma ile ilgili bilgilerden, yöntemlerden bahsedeceğiz. Rakipleriniz veya kötü niyetli çeşitli saldırı yöntemleri ile yönetimini sağladığınız reklam kampanyalarına veya işletmelerinize botlar yardımı ile tık saldırıları yapar ve günlük kazançlarınızı, bütçelerinizi tüketerek reklamlarınızın, kampanyalarınızın yayından kalkmasına sebep olmaktadır.

AdWords Saldırılarını ve Sahte Tıklamaları Nasıl Yapılıyor?

Türkiye şartları altında çoğunlukla modem üzerinden yapılmakta. Türkiye’ de kullanılan çoğu internet sağlayıcısı dinamik ip kullanmaktadır.

Dinamik İp Nedir?

Modem her kapatılıp açıldığında ip adresinin değişmesine denir. İp bloklar halinde 4 haneli olmakta. Modemler sürekli kapatılıp açıldığında son 2 hane genel olarak değişim göstermektedir. Bu durum servis sağlayıcınıza göre değişim göstermektedir. Bazen hepsi değişim gösterebiliyor. Normal kullanıcı davranışları ve ip değiştirme ile bot yazarak saldırı düzenleyip uygulamaktadırlar. Bota sürekli tıklama zamanlarını rondom veya belirli sayı aralıkları ile kısırdöngüye sokmaktadırlar. Google her ne kadar bu sahte tıklanmaları %70 oranında yakalasa bile yazılmış güzel bir yazılım ile günlük kazancınızı – bütçenizi tüketerek reklamlarınızın yayından kalkmasını sağlayabilmektedir. Bu da sizlerin reklamlarınızdan verim alamamanıza sebep olmaktadır.

Google Sahte Tıklamalar dan Korunma Yöntemleri

Saldırı aldığınızdan emin olun. Emin olduktan sonra saldırı aldığınızı anlayabilmek için ilk önce AdWords panelinden oluşturduğunuz kampanyaları açın. Sütunlar bölümünden sütunları değiştir kısmını açarak sahte tıklamaları belirleyin ve işaretleyin. Bu sayede kampanyalarınızda Google tarafından tespit edilen sayılmayan geçersiz tıklamaları görebilirsiniz. Eğer her gün devamlı olarak geçersiz tıklama oranı atış göstermeye devam ediyorsa yapacağınız ilk iş Google AdWords üzerinden manuel inceleme talebinde bulunabilirsiniz. Bu sayede Google tarafından geçersiz tıklanmalar inceleme altına alınarak geri iade edilmektedir. Bunlardan yola çıkılarak tespitlerimize göre%70-80 oranında olumlu dönüş alınmıştır.