Google My Business Nedir?

Google tarafından firmalara, işletmelere sunulan, insanların firmaların çalışma saatleri, firmalarını kolaylıkla bulabilmeleri için adresi ve firmayı ziyarette bulunan kullanıcıların yorumları, değerlendirmeleri gibi detayları görüntüleyebilmelerini sağlayan bir Google hizmetidir. Arama sonuçları ve haritalar gibi diğer servislerle entegre olarak çalışan Google My Business, kullanıcılar ve işletmeler, firmalar tarafından eklenen firmaya ait olan bilgilerin raporlanmasını, listelenmesini sağlar.

  İşletmelerde Google Business’ in Önemi

  1. İletişim bilgilerinizi paylaşmaya yardımcı olur.
  2. Ücretsiz bir araçtır.
  3. İşletmelerinizle ilgili fotoğraf paylaşımı yapabilirsiniz.
  4. Lokal aramalarda ön sıralara çıkmanıza destek olur.
  5. Ürünlerinizi ve hizmetlerinizi listeleyebilirsiniz.
  6. Markanızla ilgili yorumları yönetebilirsiniz.
  7. Google Mesaj ile ek bir iletişim kaynağı sağlayabilirsiniz.
  • İletişim bilgilerinizi paylaşmaya yardımcı olur.

Google Business profilimizdeki iletişim bilgilerinizi girdiğinizde, doğrudan isminizle bir arama yapıldığında Google profilinizdeki bilgileri sizlere arama ekranında göstermektedir. Google üzerinde firmanızın- işletmenizin ismini arayan kullanıcılara, sizinle ilgili en doğru, en güncel iletişim kanallarını ve bilgilerini paylaşma açısından da çok önemlidir.

Böylece kullanıcılar sizlerle nasıl ve hangi yöntemlerle iletişim kurabileceklerini görebilirler. Aynı esnada mesai saatlerinizi de burada paylaştığınızda, tüketicilerin sizlere ulaşmaları içinde bir zaman aralığı vermiş olursunuz. Müşteri memnuniyeti, satış öncesi ve sonrası destek için bu bilgileri paylaşmanız çok önemlidir.

  • Ücretsiz bir araçtır.

Google bu hizmeti ücretsiz olarak sunmaktadır. Google üzerindeki listelenmeniz açısından önemli olması ile birlikte Google’ın kendi platformu olmasından dolayı, şirketinizle ilgili yapılan arama sorgularında birinci elden tüketicilere işletmeniz ile ilgili doğru bilgileri ücretsiz olarak sunmuş olursunuz. Çalışma saatleri, iletişim adresleri ve bunun gibi detayları bu kısımda listeleyerek, tüketicilerin sizlere doğru kanallar üzerinden doğru zaman aralıklarında ulaşmalarını ücretsiz olarak sağlayabilirsiniz.

  • İşletmeniz ile ilgili fotoğraflar paylaşabilirsiniz.

İnternet üzerinden alışveriş yapan birçok tüketici firmaların mağazalarını, ürünlerini incelemek ister. İşletmenin gerçek, güvenilir olduğunu merak etmelerinin yanı sıra mağaza varsa ya da şirket içi fotoğrafları ya da ürün fotoğraflarını da araştırılar. Bu kısımda Google Business üzerinde şirket içi ya da ürünlerinizin fotoğraflarını da paylaşarak, arama sonuçlarında markanızla ilgili gösterilmesini istediğiniz fotoğrafları da kullanıcılara, tüketicilere sunabilirsiniz.

  • Lokal aramalarda ön sıralara çıkmanıza yardımcı olur.

 Her şeyden önce fiziki bir mağazası olan firmalar için kullanıcıların konumlarına bağlı olarak yaptıkları aramalarda ön sıralara çıkmak bir hayli önemlidir. Tüketiciler, kullanıcılar günlük yaşantılarında bir mağazayı araştırıp, incelerken yakınlarında bulunan mağazaları tercihte bulundukları için Google Business üzerinde şirketinizin yer alması, lokal aramalarda, sorgulamalarda üst sıralarda yer almanızı sağlar, yardımcı olur.

Belirli bir konum odaklı aramalarda işletmenizi, mağazanızı gösterebileceğiniz için uzun vadede belli bir konumu ziyaret edecek olan kişilere de ulaşma şansınız olur. Yerel aramalardaki SEO çalışmalarınıza fayda sağladığı için bu aracı kullanmanızda fayda vardır.

  • Ürünlerinizi ve hizmetleriniz listeleyebilirsiniz.

Bu kısımdaki profiliniz oluşturduğunuzda Google size aynı zamanda sunduğunuz veya sunacağınız hizmetlerinizi de sormakta. Hizmetler bölümünün altında tüketicilere ne gibi hizmetler sunduğunuzu ve onlara sağladığınız değerleri paylaşmanız da yine arama sorguları ile size ulaşan kullanıcılar mümkün olan en iyi şekilde bilgilendirmenize fırsat tanır. Hizmetlerinizin yanı sıra ürünlerinizi de buradaki profiliz üzerinde listeleme imkânınız bulunuyor. E-ticaret siteniz üzerinde sattığınız ürünleri burada listelediğinizde, yine arama sorgularında üst sırada yer alma şansınız artacağı için tüketicilere ulaşma olanağınız da artmaktadır. Ürünlerinizin daha iyi indekslenmesi, sitenize trafik çekmenizi ve böylelikle de geri dönüşümlerinizi artırmanıza da yardımcı olur.

  • Markanızla ilgili yorumları yönetmenizi sağlar.

 Bu araç sayesinde kullanıcıların markanızla ilgili Google üzerinde yaptıkları yorumları da yönetme fırsatınız olur. Kullanıcılar aldıkları hizmet karşılığında Google üzerinde size yorum yapabilirler ve siz de onların yaptıkları olumlu ya da olumsuz yorumları yönetebilirsiniz. Kullanıcıların yorumlarına yanıt verebilir; herhangi bir olumsuzluk yaşayan tüketicilere ulaşarak onların sorunlarını çözerek müşteri memnuniyetini de artırmak için ekstra çalışmalar yapabilirsiniz.

  •  Google Mesaj ile ek bir iletişim kaynağı sağlarsınız.

Mobil cihazlardan yapılan arama sorgularının son yıllarda oldukça artmasıyla beraber Google Business, işletmelere ek bir iletişim kanalı daha sunmaktadır. Mobil cihazlarda yapılan arama sorgularında kullanıcılar ek olarak Google Mesaj özelliğini de görmekteler. Bu özelliği aktif hale getirdikten sonra mobilden sizlere ulaşmaya çalışan kullanıcılara ek bir iletişim kanalı daha açmış olursunuz. Böylelikle tüketiciler size Google üzerinden de ulaşarak satış öncesi ve sonrası desteği alabilirler. Bu kanalı iyi bir şekilde yönetmeniz, Google’dan da tüketicilerin size ulaşmasını sağlar.

google-my-business-nedir