Facebook platformunda büyüme gittikçe yavaşlarkaen, şirket sahip olduğu uygulamalar üzerinden gelir getirecek yeni reklam modelleri geliştiriyor. Facebook gittikçe popüleritesini yitirmeye devam ediyor. Hikayeler için Öne çıkar olarak çevirebileceğimiz “Promote” isimli yeni reklam türü, Instagram‘daki işletme sayfalarının pek bir şey yapmadan Hikayelerini daha fazla kullanıcıya göstermesini hedefliyor. Bu reklam modeli ile , hesap yöneticileri takipçilerine benzer kullanıcıları, belli bir konumdaki kullanıcıların otomatik olarak hedefleyebiliyor. Yöneticilerin kullanabileceği bir başka seçenek ise Instagram’ın tüm hedefleme parametrelerini Hikayeleri’nde aktararak daha fazla kullanıcıya ulaşmak ve onları Instagram profillerine ya da web sitelerine yönlendirmek.

İlk olarak Matt Navarra tarafından paylaşılan görseller, Promote reklam modelinin basit kullanımını da gözler önüne seriyor. Facebook’un 6 milyon reklamvereniyle karşılaştırıldığında sadece 2 milyon reklamverene sahip olan Instagram, bu yeni model sayesinde reklamveren tabanını genişletebilir. Zira bu sayede küçük işletmeler ya da tanınmış kişiler reklam tasarımı ve hedeflemesiyle uğraşmak yerine halihazırda paylaştıkları bir Hikaye’ye reklam çıkabilir.

Reklam gelirlerinden en fazla kar elde ettiği ABD, Kanada ve Avrupa’da kan kaybetmeye başlayan Facebook, bu yeni stratejiyle birlikte yeni reklam gelirlerine de kucak açmış oluyor.

Yeni Instagram istatistiklerinin beta sürümü yayınlandı

Üstelik Instagram’daki gelişmelerin bu yeni reklam modeliyle kısıtlı olmadığını da belirtelim. Bugün Instagram, Facebook istatistiklerinin bir parçası olarak Instagram İstatistiklerinin beta sürümünü de yayına aldı. Bu yeni araç, Instagram’ın şimdiye kadar sunduğu istatistik aracından çok daha detaylı veriler içeriyor. Hesapla ve içerikleriyle kurulan farklı etkileşim türlerini ele alan veriler, yeni takipçiler, web site tıklamaları, gönderi görüntülemeleri ve Hikaye’den çıkışları da kapsıyor.

Bu yeni Instagram İstatistikleriyle birlikte işletme hesapları, içerikleriyle etkileşime giren veya girmeyen kullanıcıların yaşam boyu değer ve kalma oranı verilerini takip edebiliyor. Bunun yanı sıra işletmeler, hedef kitle segmentleri yaratarak belli bir gönderiye yorum yapan kullanıcıların onlar için daha dazla değer üretip üretmediğini de görebiliyor. İşletmeler aynı zamanda Instagram hedef kitlesinin, sitelerinin ziyaretçileriyle, uygulamalarını indirenlerle veya Facebook sayfasını beğenenler örtüşüp örtüşmediğini analiz edemiyor.

Instagram İstatistiklerinin daha detaylı hale gelmesi, reklamverenlerin Instagram reklamlarına yaptıkları yatırımların artmasını da sağlayabilir. Özellikle işletmelerin takipçilerin müşteriye dönüşme yolculuğunu yakından takip edebilmesi, platformdaki reklam kampanyalarını tetikleyecektir.

Kaynak : Webrazzi