Sosyal medya günümüz internet ortamında artık iyiden iyiye bireylerin hayatları içerisine girmiş ve burada kendine önemli yer edinmiştir. Adeta trend haline gelmeye başlayan sosyal medya hem gündelik yaşamda hemde iş yaşamında bireylerin en çok zaman geçirdiği ortam olduğu aşikardır. İşletmeler de bu trendden fayda sağlamak amacıyla kendi kadroları içerisinde sosyal medya alanında istihdam yapmaya başlayarak hem hedef kitlelerini belirleme de hemde bu hedef kitlelere ulaşımda sosyal medyanın avantajlarından faydalanmaya başlamıştır. İşletmeler sosyal medya aracılığıyla yapılan paylaşımların müşteri seçiminde ki önemine ve bu müşterilere hangi türde bir mal veya hizmet pazarlayacağını karar verme de yardımcı olacağına karar vermişlerdir. İşletmeler de kendi içerisinde kurdukları sosyal medya birimlerinin kendi stratejilerini geliştirmeleri için çalışmalar yapmaktadır ve bu birimlerin de yetersiz kaldığı durumlarda sosyal medya ajanslarından yardım alabilmektedirler.

Sosyal Medya’nın İşletmelere Sağladığı Faydalar ;

  • İşletmeler pazarlamış oldukları mal veya hizmetler hakkında hedef kitle tarafından olumlu yada olumsuz geri dönüşleri kolaylıkla alabilmekte ve bu yönde çözümler üretebilmektedir.
  • Müşteriler ve çalışanlar için kolay bir iletişim yolu sağlayan sosyal medya bu bireylerin memnuniyet ve şikayet konularında doğrudan iletişim kurabilmelerini sağlamaktadır.
  • Sosyal medya bu türde iletişim kanalları için ekstra bir ücret ödememeyi de sağlamaktadır..

Sosyal medya planlaması ve yönetilmesini kendi kadroları içerisinde yapmaya çalışan işletmeler için bu daha maliyetsiz bir çalışma olarak görülsede profesyonel bir şekilde yapılmayan sosyal medya çalışmalarının oluşabilecek bir hata sonucu işletmenin imajına büyük zarar verebileceği unutulmamalıdır.

Sosyal medya tabi ki işletmelerin satışlarında doğrudan bir patlama oluşturmayacak ve satış rekorları kırdırmayacaktır. Ama bilinmelidir ki geleneksel yöntemlerle satışa sunulmuş mal veya hizmetlerin sosyal medya ile desteklenmesi sonucu daha yüksek satış rakamları elde edilebilecektir.. Sosyal medyada ki iletişim kanalları ile hedef kitlemizde ki bireyler ile kesintisiz iletişim kurabileceğiz ve buda satışlarımıza bir ivme kazandıracaktır..

Dünya da yaklaşık 3 milyar kullanıcısı olan sosyal medya bizlere 3 milyar kişiye ulaşabilme ve alım satım işlerimizi de bu kanal aracılığıyla daha kolay yapabilmemize olanaklar sağlıyor. Dijital de ki varlıklarını sosyal medya ile müşterilerine ulaştırmayan kişiler çok büyük bir fırsatı ellerinden kaçırmış oluyor ve bu da satışlarda olumsuz bir etki yaratıyor.

Sosyal medya var olmak işletmeniz açısından büyük öneme sahip olduğu gibi işletmenizi büyütmenize ve dijitalde de bir imaj oluşturmanıza yardımcı olabilecek en iyi kaynaktır.

Sosyal medyayı profesyonelce ve etkili bir biçimde kullanmak son derece önemlidir. Sosyal medyayı ne kadar profesyonel kullandığınız işletmenizin büyümesi ile doğru orantılıdır.

Müşterilerin de işletme ile birebir iletişim kurabilmesi işletmenizin hedef kitlelerine ve müşterilerine verdiği önemi ortaya koymaktadır.

Sosyal medya da var olmak ve sosyal medyayı etkili bir biçimde kullanabiliyor olmak gelişen çağa ve internet dünyasına ayak uydurabildiğinizi göstermektedir.