Online ortamlarda da kişisel markanızı oluşturarak bilinirliğinizi artırıp müşterilerin firmanıza olan güvenini yükseltebilirsiniz ve böylelikle kariyerini bir basamak daha yukarıya çıkarabilirsiniz. Günümüz internet ortamında kişisel markalaşmanın da maddi ve manevi birçok fayda sağlayacağı açıkça ortadadır. Sizlere bu faydalardan bahsederek bu konu hakkında ki motivasyonunuzu arttırmak istiyoruz. Mesela kişisel markanızı online mecralara aktarmanın size sağlayacağı en büyük fayda ünlenmenizdir. Tabi ki burada bahsettiğimiz ünlenmek televizyonda ki ünlüler gibi yada sosyal medyalarda ki fenomenler gibi değil. Kitleniz daha küçük olabilir fakat yaptığınız işte profesyonelliğinizle sektörde daha iyi tanınmanızı sağlar. Bu sayede sizinle aynı meslekte olan kişiler arasında da saygı ve güven duyulan bir insan olup sektör içerisinde de kişileri yönlendirme anlamında profesyonel bir kimliğe sahip olursunuz.

Doğru Kanalı Seçmek Önemlidir

Online mecralarda kişisel markanızı oluşturmak için atmanız gereken ilk adım, kendinizi en iyi ifade edebileceğiniz kanalı seçmektir. Çünkü belli bir kanal yerine bir anda tüm sosyal platformlarda ünlü olmaya çalışırsanız, yüksek ihtimalle hiçbir platformda başarı kazanamazsınız.

Kişisel marka olarak kurumsal bir imaj oluşturmak istiyorsanız öncelikle kişisel bir blog sayfası açmalısınız. Artık Google üzerinden bile ücretsiz blog sayfası oluşturabiliyoruz. Fakat tamamen profesyonel bir izlenim yaratmak istiyorsanız, biraz daha fazla uğraşarak kendinize WordPress gibi sistemler üzerinden bir sayfa açmanız daha faydalı olacaktır. Ancak hiçbir şekilde bir sayfa açmakla uğraşmak istemiyorsanız, Linkedin yazılar alanından (kendi alanınıza göre benzer bir platform da olabilir) içerik üretebilir veya kamerayla aranız iyiyse Youtube’a video içerik üretebilirsiniz.

Mesajınız açık ve net olsun

Kanalınızı bulduktan sonra ikinci önemli adım ise ziyaretçilerinize önemli bir mesaj verebilmektir. İzleyici kitlenize, kanalınızın amacını göstermenizi ve onların sizi niye takip etmeleri gerektiğini mesajlarınızla anlatmalısınız.

Mesajlarınızın anlaşılabilir olması için açık ve net olmasını önermek kulağa çok klişe ve sıkıcı gelebilir. Fakat hitap ettiğiniz kitlenin içerik ürettiğiniz alanda sizin kadar bilgi birikimi ve deneyimi olmadığı ve bu nedenle sizin içeriklerinize yöneldiğini unutmayın.

Kişisel hikayenizi paylaşmaktan çekinmeyin

Magazin haberleri medyada neden bu kadar geniş bir kitleye sahip hiç merak ettiniz mi ? Çünkü insanlar, diğer insanların hayatlarını izlemeyi ve fikirlerine öğrenmeyi çok seviyor. Dijital mecralarda da insanların ilgi duyduğu şeyler, medyada olduğundan çok farklı değildir. Tabi ki, burada önerimiz içi boş ve ucuz içeriklerle dolu bir profil oluşturmanız değil. Burada amacımız, insanların iş dışında da hayatında değer verdikleri birçok şey olduğunu ve herkesin kendine ait bir hikayesi olduğunu hatırlatmak.

Networks’ünüzü geliştirin

Günümüz de çoğu kişi içe dönük ve yalnızlığıyla barışık olarak karşımıza çıkıyor. Ancak marka olmak istiyorsanız veya yeni kurduğunuz işi geliştirmek istiyorsanız çevrenizin desteğine ihtiyacınız var. Böyle amaçlarınız olduğunda özellikle bazı insanları tanımak size hem hız hem de kalite olarak çok fazla fayda sağlayacaktır.  Size ve çalışmalarınıza katkı sağlayacak insanlarla tanışmak, tanışsanız bile iyi anlaşmak her zaman çok kolay olmayabilecektir.

Networks geliştirebilmeniz için başlıca önerimiz insanları etkileyebileceğiniz birbirinden farklı özgün orijinal içerikler üretmek için çalışın. Daha sonra sizinle aynı sektörde olan büyük kişileri ve yetenekli olduğunu düşündüğünüz meslektaşlarınızı takip edin. Ne paylaşıyorlar, nasıl içerik hazırlıyorlar onları inceleyin..

Kaynak : Dijital Ajanslar