Firmaların günümüzde var olmaları için artık internet platformunda da aktif olmaları gerekiyor. Facebook, Instagram, Twitter gibi sosyal medya hesapları bunun için bir yol ancak sakıncaları çok büyük. Çağımız gereği her geçen gün gelişen yeniliklerle kullanıcı kitleleri dolayısıyla bu hesapların popüleritesi de değişmekte. Kalıcı bir reklam platformuysa web sitesinden geçiyor. İyi tasarlanmış bir web sitesi daha fazla kullanıcıya ulaşmanıza böylelikle pazarlamayı arttırmaya olanak sağlıyor. Hedef kitleye ulaşıldığında arama motorlarında da üst sıralara yerleşmek mümkün.Sosyal medya hesaplarından yapacağınız reklamlarsa sitenizin daha fazla kullanıcıya ulaşmasını kolaylaştırıyor. Markanızı tanıtmaya, satış ve talebi arttırmaya, olumlu izlenim yaratmaya ve imajınızı güçlendirmeye yarıyor. Sosyal medya hesaplarından yapacağınız reklam yönetimi bir çok farklı paylaşım sitesini bünyesinde barındırıyor. Bunların arasında Facebook, Instagram, Twitter, Youtube, Linkedin, Skype gibi platformlar mevcut. Vereceğiniz reklamlar için sosyal medya hesabınızı seçerken dikkat etmeniz gereken unsurlar var.

Hedef kitlenizin kriterleri (yaş, cinsiyet, meslek, inanç ve değer yargıları), reklamların yayınlanmasını istediğiniz konumu, ayırmanız gereken bütçeyi önceden hesaplamanız gerekmekte. Yer almak istediğiniz platformu bulduktan sonra vereceğiniz reklamın ilgi çekici olması çok önemli. Anlaşılır bir iletişim dili kullanılmalı, görsel içeriklerle desteklenmelidir. Kampanyalar oluşturulmalı, hedef kitleye ulaşımın en sık olduğu saat dilimlerine önem verilmeli, ücretli reklam oluşturulduğu takdirde bunun en doğru kitlenin platformuna sunulması gerekmektedir. Sosyal medya reklamcılığı yapacak olan kişilerin bu alanda yeterli bilgisi ve gücü bulunmayabilir. Burada devreye alanında profesyonel olarak destek almanız gerekebilir. Güvenilir reklam odakları ve profesyonel bir ekip ile çalışmak isterseniz size uygun web tasarım uzmanlarıyla çalışarak firmanızı çıtası daha yüksek yerlere taşıyabilirsiniz. Bir web sitesine sahip olmanız, şahıs ya da kurum olarak güvenilirliğinizi artırır. Eğer bir web siteniz yoksa, bir çok insan işinizi yeterince ciddiye almadığınızı ya da tanıtıma dahi ihtiyaç duymayacak denli küçük çapta işler yaptığınızı düşünecektir. Müşteriler internette sizi aradığında bulamaz ise, ya da yalnızca diğer siteler üzerinden kısa tanıtımlarınızı bulabilirler ise, yeterince profesyonel olmadığınızı düşünebilirler. Bu olumsuz durum da sonuç olarak sizi hedef kitlenizden git gide uzaklaştıracak ve işleri daha güç hale getirecektir.