Logo Tasarım

logonuz sizin herşeyiniz , uzman ellere teslim edin
Digital Küre Reklam Ajansı

Öncelikle logo nedir sorusuna bir cevap verelim; bir kurum veya kuruluşun kendine özgü seçtiği, bazı ticaret eşyası üzerine konulabilen, o eşyayı üreten veya satanı tanıtan resim, harf vb. özel işaretlerin tümüne verilen genel bir isimdir.

Yer yüzünde ticaretin başlamasıyla bir malın, bir ürünün diğerlerinden kolay bir şekilde ayırt edilmesi gerekliliği de doğmuştur. Zamanla bazı ürünlerin taşıdıkları özellikleriyle rakip firmalardan ayrılmaya, aranılır olmaya başlaması, bunların kolay ayırt edilmesi gerekliliğini, üzerlerine bazı işaretler bulundurma zorunluluğunu ortaya çıkarmıştır.

Günümüzde satıcı ile alıcının karşı karşıya gelmediği için; bir ürünün tüketiciye ulaşması için aracılara ihtiyaç olmuştur. En önemlisi de birçok ürünün ambalajlı olarak satılması nedeniyle tüketicinin tatma, dokunma, deneme şansı kaybolmuştur. Eski tecrübelerine, alışkanlıklarına ya da reklamın etkisine bağlı olarak seçim yapmaya başlanmıştır.

Bu nedenle ürünler arası ayırt edici işleviyle markayı oluşturan simge, özgün yazı ve işaretlerin önemi her geçen gün daha da artmaktadır. Bunun farkında olan Digital Küre Reklam Ajansı tasarımcıları Logo Tasarımlarını en ince detayına kadar araştırıp ince eleyip sık dokumaktadır.

Logo kelimesini anlatırken şu iki terimden de bahsetmekte fayda vardır:

  • Amblem: Logo içerinde kullanılmış olan tüm görsellere verilen isimdir. Kimi zamanlarda sadece amblem bir logo olarak kullanılabiliyor.
  • Logotype: firma veya marka isimlerinin yazı formundan yola çıkılarak yapılmış ve fontların değişik formlara çevrilerek oluşmuş logodur.

Amblemler ve logolar ilgili şirketlerin çalışma alanını, kişiliğini biçim ve renkleriyle ifade edebilmelidir. Yoksa ona özel olma özelliği kalmaz.

Logo Nasıl Yapılır?

Logo yapımı birçok teknik detaya ihtiyaç duyar. Genel olarak logolar zihin gücünüzün size verdiği yetkiyle harflerde yapılacak deformasyonlar, harfleri birbirine yaklaştırmakla, yapıştırmakla ya da aşırı açmak ile, harflerde renk ve biçim farklılıkları ile, harflerin uzantılarında aşağı-yukarı uzatmalar ile, sözcükleri bölmekle, onları alt alta veya yan yana farklı renklerde yerleştirmekle yapmak mümkün kılınabilir. Dediğimiz gibi zihin gücümüzü ortaya koymak sağlam bir logoya götürebilir bizi.

1)  Belirlenmiş bir harf karakterinde çeşitli değişiklikler yaparak elde edilmiş logolar

2)  Yazıya, soyut ya da somut değerler ekleyerek elde edilmiş logolar

Firma veya ürünün kendi özüne uygun simgesel öğeler eklenebildiği gibi, yazının bütünlük temasını bozmayan çizgi ve lekelere de yer verilebilir.

3)  Yeni bir yazı türü yaratarak elde edilmiş logolar

Her yazı karakterinde harflerin ortak özellikleri vardır, örneğin italik olanlar belli açıda sağa yatık yazılır bunu herkes bilir. Bu karakterde bir harf bile dik yazılsa bütünlük bozulmuş olur.  Özgünlük, anlaşılmazlık demek değildir. Bu unutulmamalıdır.

4) Birçok deneme yapılmalı, bir fark yaratacak nitelikte olmalıdır.

5)  Bilgisayarda birçok program kullanılarak logolar tasarlanabilmektedir.

İyi Bir Logo Nasıl Olmalıdır?

1) Logo ilgili firmanın ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Örneğin bir parfüm logosu için inşaat sektöründe kullanılan bir yazı karakterinden faydalanılmaz.

Her insanın bir kişiliği olduğu gibi, firmaların da bir kişiliği olmalıdır. Bu yüzden amblem bunu yansıtmalıdır. Mesajını üstünde taşımalıdır. Baktığımızda evet bu bahsedilen firma diyebilmeliyiz

2) Özgün özellikleri olmalıdır. Amblem ve logonun yapılış amacı zaten ayırt ediciliktir. Eğer başka örnekleri bilinç altımızda çağrıştırırsa veya bilinen bir amblem kopya edilmişse hiçbir etkisi olmaz, aksine size olumsuz sonuçlar yaratır.

3) Renk ve biçimler olarak bütünlük içinde olmalıdır. Değişik alanlarda (kâğıt üstünde, rölyef olarak, rozet için, vb.) kullanılabileceği unutulmamalıdır. Küçültüldüğü zaman detaylarını kaybedecek özellikte olmamasına özen gösterilmelidir

4) Logolar, okunabilir net olmalıdır, özgünlük yaratmak kaygısıyla gereksiz çizgi ve resimler kullanılmamalıdır. Harf âdetinin çok olması, netliği bozmamalıdır.

Logonun Kurumsal Kimlik ile Birlikteliği

Logo Tasarımları Kurumsal Kimlik Tasarımı işlemlerinin temel taşıdır. Tabi olarak firmaya yüklenilmesi istenen algı, logo aşamasında, renk, amblem gibi görsel ögelerle büyük oranda planlanır.

Ancak logonun tasarlanmış olması, kimlik çalışmasının sadece bir kısmıdır.

Kaliteli bir logo için logo örneklerimizi Digital Küre Reklam Ajansı olarak sizlere sunmaktayız.