Pandemi dolayısı ile birçok perakende şirketi fiziksel mağazaların kapatmak zorunda kalırken insanlar da online alışverişe yöneldiler. Bu da pandemi döneminde online mağazası bulunan markaların değeri, işleri daha da artmasına sebep olmuştur. Bağımsız kuruluşlar  tarafından sunulan verilere göre bu yönelimde en çok Ev Tekstili ve Mobilya sektörüne fayda sağladı. %184’lük satış hacmi artışı ile ev tekstili, %169 ile mobilya, %126 ile hırdavat ve yapı market, %124 ile elektrik, %112 ile çeyiz, züccaciye, %117 ile ev dekorasyon ve %97 ile ev aletleri, beyaz eşya aletleri sektörü almıştır. Yılın ilk yarısında en çok büyüme kaydeden sektör satış hacmini %1064,98’lik rekor artışla 10 katına çıkaran iş güvenliği sektörü olmuştur.

Pandemiden kaynaklı kalabalık alanlardan kaçınan vatandaşlar, internetten alışveriş yapmaya başlamıştır. E-ticaret seçenek olmaktan çıkarak zorunluluk haline gelmiştir. E-ticaret sektörü, yılın ilk yarısında %88 oranda büyüme sağlamıştır.

 

 2020 yılı E-ticaret raporlarına göre;

  • 11000 Mağaza
  • 7.819.920 Sipariş
  • 46.652.246 Satılan ürün adedi
  • 3.495.688.307 TL Toplam ciro
  • 5.96 Sepetteki ürün adedi
  • 447.02 TL Sepet ortalaması

  Ticaret Bakanlığının 2020 e- ticaret raporunda yayınladığına göre Türkiye de e-ticaret, toplam ticaretin %15.7’sini oluşturduğunu belirtmektedir.