Geri

Kurumsal Kimlik Nasıl Hazırlanır?

Bir markanın, kurumun ya da firmanın dışarıdaki yüzüne verilen isimdir; bir nevi kurumun kendisini ifade etme şeklidir.

Kurumsal Kimlik Nedir?

Bir firmanın kısa dönem ve uzun dönem hedeflerine ulaşabilmek için istemiş olduğu imajı oluşturmak, değerlerini ve hikayesini tanıtmak için somut ve soyut olarak meydana getirdiği tüm çalışmalardır.

Kurumsal kimlik ilk adım olan logo tasarım sürecinden promosyon malzemelerine hatta web site oluşturma sürecine kadar a’ dan z’ ye tüm adımları kapsamaktadır.

Kurumsal Kimlik Çalışmalarının İlk Adımı için Yapılması Gerekenler

  1. Öncelikli olarak firmaların nelere ihtiyacı olduğunu belirledikleri bir yol haritası çizmeleri gerekmektedir.
  1. Logo tasarım süreçlerine başlanması bir sonraki adım için doğru olacaktır.
  1. Logonun renk kodlarının not edilmesi ve tasarım sürecinin tamamlanması önemlidir.
  1. Sonraki süreç ise kurumsal web sitesinin oluşturulmasının sağlanmasıdır.

 Kurumsal Kimlik Çalışmasının Hazırlanması için Aşamalar Nelerdir?

Kurumsal kimlik çalışmasının oluşturulmasının sağlanması için beş ana aşama bulunmaktadır. Bunlardan en önemlisi kurumların kendileriyle ilgili kurumsal kitle üzerinde nasıl bir etki yaratmak istediklerinin kurumsal kimlik sürecini oluşturacak firmaya doğru bir şekilde anlatılmasının sağlanmasıdır.

Bir sonraki adımın adı ise zamanlamadır. Süreç aşamaları oluştururken ve tasarım aşamaları ortaya çıkarken çağa ayak uydurulması önemlidir. Böylece kurumsal kitle de kendi değerlerine uygun olacak şekilde hazırlanan firma süreçlerini kendisine yakın hissedecektir.

Üçüncü adım ise sunum aşama süreçlerinin tamamlanmasıdır. İstenilen değerler sonrasında hazırlanan kurum kimlik çalışmaları içim firma yetkililerine sunum yapılarak görüşleri alınarak onayları alınmalıdır.

Dördüncü aşama ise düzeltme sürecidir. Bu aşamada firma yetkililerinin görüşü sonrasında çalışmalara yön verilerek kurumsal kimlik çalışması son haline getirilmelidir.

Son aşama ise hazırlanan çalışmaların her yerde yayılmasının sağlanmasıdır.

Kurumsal kimlik çalışmaları kurum dışı ve kurum içi olmak üzere iki ana bölümden oluşmaktadır.

Kurum İçi Çalışmalar;

  1. Logo Tasarımı
  2. Zarf Tasarımı
  3. Antetli Kağıt Tasarımı
  4. Kartvizit Tasarımı
  5. Dosya Tasarımı
  6. Bloknot Tasarımı
  7. Kurumsal Kimlik Kitapçığının Hazırlanması
  8. Araç Giydirme Tasarım Standardının Hazırlanası

Kurum Dışı Çalışmalar;

  1. Tanıtım Materyallerinin Hazırlanması
  2. Kurumsal Web Sitesi
  3. Bina Giydirme Çalışmaları

Kurumsal Kimliğin Önemi Nedir?

Kurumsa kimlik çalışmaları firmaların hedef kitle gözünde doğru konumlanmasının sağlanabilmesi için en öneli adımların başında gelmektedir. Çünkü; kurumsal kimlik bir firmanın ya da markanın değerlerinin yansıtılmasında taşıyıcı bir rol üstlenmektedir.

Başarılı Bir Kurumsal Kimlik Çalışması için Yapılması Gerekenler Nelerdir?

Başarılı bir kurumsal kimlik çalışması için yapılması gereken ilk şey tüm taleplerin destek alınacak ajansa eksiksiz ve doğru bir şekilde anlatılması önem taşımaktadır. Sonrasında ise müşteri ve işveren sık sık bir araya gelerek süreçlerin üzerinden geçerek değerlendirme yapmalıdır.

İbrahim ASLAN
İbrahim ASLAN
Merhabalar, üniversitede bilgisayar programcılığı alanında eğitim aldım. Bilgisayar programcılığının yanı sıra dijital pazarlama ile ilgileniyorum. Bu alanda yaklaşık 9 yıldır hizmet vermekteyim.

Yorum Yap

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bu web sitesi çerezleri bilgisayarınızda saklar. Çerez Politikası

İletişime Geçin
Digital Küre Reklam Ajansı ®
Merhaba 👋
Size nasıl yardımcı olabiliriz ?