Modern sistemlerde geleneksel reklam ajanslarından farklı olarak dijital ajans internet sistemleri üzerinden aktif olarak kullanılan her türlü online ve dijital alanlarda pazarlama faaliyetlerini sürdüren yeni nesil ajanslardır.

Bu tanımdan yola çıkarak dijital ajans kavramında yer alan SEM olarak tanımlanan arama motoru reklamları, SEO dediğimiz arama motoru optimizasyonu, sosyal medya yönetimi, sosyal medya reklamları, içerik stratejisi oluşturma ve bu oluşturulan stratejiler pazarlama bütçeleri yönetimi gibi birçok alanı kapsayan bir genel iletişim ağı olarak kullanılmaktadır.

Dijital Pazarlama Ajansının Genel Ajanslardan Farkı Nedir

– Geleneksel olarak kullanılan ajanslardan farklı olarak, dijital pazarlama ajanslarının yaptığı tüm pazarlama faaliyetlerinin performansları sanal veriler üzerinden ölçülebilmektedir.

– Televizyon, gazete, dergi ya da billboard alanlarına verilen klasik reklamlarda gelen tepki ve geri dönüşleri ya da verimlilik seviyesini ölçmek mümkün olmamaktadır.

– Buna karşılık dijital pazarlama ajansı faaliyetlerinde gerçekleşen tüm çalışmalar da gelen tepki ve geri dönüşler kolay biçimde ölçülebilmekte ve buna yönelik daha olumlu sonuçlar almak için gerekli adımlar atılabilmektedir. Emsal vermek açısından, televizyon reklamları ile prime time kuşağında verilen reklamlar o saatler arası kanalı izleyen herkes tarafından görülebilmektedir ve kanalı izleyen sayısı yani reytingi yüksek ise, bununla beraber reklam fiyatı da yükselmektedir.

– Fakat bu sunduğunuz ürün tanıtımı ya da hizmet servisi sadece hamile kadınlar için önem taşıyor ise kanalı izleyenler arasında sadece belli bir kısım insan sizin reklamınız ile ilgilenmektedir. Yalnızca bu kitleye yönelik reklam gösteriyor olsaydık büyük ihtimal daha düşük bir maliyet ile reklam gösterimi yapmış olacaktık.

– Bu noktada dijital pazarlama ajanslarının sunduğu hizmetler ile doğum, hamilelik, gebelik gibi konulara ilgi gösteren kitleyi kolaylıkla hedefleyebilir ve reklamları sadece bu kitleye yönelerek aktarabilmekteyiz.

Dijital Ajanslar Hangi Alanlarda Hizmet Vermektedir

  • Türkiye’de ve yurtdışında dijital ajanslar genel olarak birçok faaliyet kapsamında dijital pazarlama çözümleri için çeşitli hizmetler sunmaktadır.
  • Arama motoru pazarlaması,
  • Facebook ve Instagram reklamları yönetimi,
  • Web tasarım (WordPress site tasarımı),
  • Site trafik analizi (Google Analytics ile Site Analizi),
  • Performans takibi ve raporlaması (Veri Analizi & Performans Yönetimi),
  • Arama Motoru Optimizasyonu,
  • İçerik pazarlaması,
  • E-posta pazarlaması gibi alanlarda dijital pazarlama hizmetleri sağlanmaktadır.

Sonuç olarak dijital pazarlama ajansları hem zaman ve fiyat tasarrufu sağlamakta hem de hedef kitleye dönük faaliyetleri kolaylaştırmaktadır. Bu yöntemi kullanarak sizler de reklam kampanyalarınızda teknolojinin sağladığı hizmetlerden destek alabilirsiniz.